Jeugdschaatsen 2016/2017

door: Marielle Molenaar-van der Wardt

De vrijwilligers

Dit jaar starten we met 72 deelnemers aan het jeugdschaatsen.

Het lijkt elk jaar moeilijker om voldoende enthousiaste leiders voor de begeleiding van het jeugdschaatsen te vinden. Dit jaar hebben naast een aantal min of meer vaste “invallers”, de volgende leiders zich wekelijks ingezet:

Fred Winter

Nico Molenaar

Jeroen Bego

Bjarne Bego

Yanick Stoop

Ruud van der Meer

Tess Ris-van Bodegraven

Willemijn Molenaar

Renske van der Veer

Niels van Assema

Chiara

Jeroen Kerssens

Wim van Gelderen

vw001

Fred Winter, die het jeugdschaatsen jarenlang georganiseerd heeft, zal dit voor het laatste jaar doen wegens verhuizing naar Friesland. Fred is samen met de andere leiders door Joop Slecht per boot naar eiland De Woude gebracht om daar gezellig te genieten van een hapje en een drankje bij ’t Kombof.

Ook tijdens de diploma uitreiking/disco werd Fred nog eens extra in het zonnetje gezet.

We zullen de jarenlange ervaring van Fred Winter en zijn enthousiaste inzet voor het jeugdschaatsen zeker gaan missen.

De entree van de Meent

Dit jaar was de nieuwe entree van de ijsbaan in Alkmaar gereed.

Diploma's

Er zijn dit jaar weer geweldige prestaties neergezet door de schaatsers. Heel veel rondes gereden tijdens de marathon, speciale vaardigheden toegepast tijdens de Elfstedentocht. Er zijn weer heel wat diploma’s uitgereikt in december. De diploma uitreiking is ieder jaar weer een hoogtepunt, zo ook dit jaar. Onze vaste DJ weet er tijdens de disco altijd weer een spetterend feest van te maken. Er wordt elk jaar een verkiezing van de mooiste muts of hoed gehouden waarmee de kinderen een klein prijsje kunnen winnen.

ScplxmMnt

Diplomas