Vrijdag schaatsdag

Vrijdag, schaatsdag!

Hoewel de meteorologische lente al is begonnen vriest het nog steeds in Assendelft. En dat betekent weer volop drukte op onze ijsbaan achter COOP. Veel blije schaatsers die zich niets aantrekken van de soms felle wind. In de loop van de middag worden de ijsomstandigheden wel wat minder, maar, ik citeer bestuurslid Jan van der Hoorn: “er blijft genoeg ijs over om lekker te schaatsen”.

Ook treffen wij ’s middags een paar liefhebbers die het buitenijs hebben geprobeerd, een nat pak als gevolg. Nee, dan maar veilig schaatsen op het Assendelftse ijs van de plaatselijke ijsclub. Veilig, gezellig, effe opwarmen in de kantine met een bakkie en weer een paar rondjes draaien. Van ons mag het nog blijven vriezen, de weerberichten beloven anders.

Nou ja, twee topdagen achter de rug en misschien nog een schaats zaterdag erbij. Volg de berichten!

2018 03 02 PHOTO 00000020 2018 03 02 PHOTO 00000019 2018 03 02 PHOTO 00000021 2018 03 02 PHOTO 00000022

Verloren – gevonden.

Inmiddels zijn er weer de nodige artikelen achtergebleven nadat gelukkige schaatsers met het hoofd in de wolken huiswaarts zijn gekeerd. Handschoenen, schaatsen, schaatshoezen worden in de kantine bewaard en zijn daar af te halen.