Jubileumboek 150 jaar IJsvereniging Assendelft: “IJs en weder dienende”

Ter gelegenheid van ons bijzondere jubileum is er prachtig jubileumboek verschenen. Een boek waarin de hoogtepunten van de afgelopen vijf en twintig jaar van onze vereniging zijn weergegeven. Een boek, voornamelijk over mensen en hun verbinding met schaatsen en onze vereniging. Maar ook over jeugdschaatsen, over het vak van natuurijsmeester, over onze vrijwilligers en met een bloemlezing uit jaarverslagen van de afgelopen vijf en twintig jaar. Een prachtig “koffietafelboek” dat absoluut de moeite waard is om aan te schaffen. Een boek dat door een flinke groep vrijwilligers is samengesteld met als kern “de makers” Ger Kroezen, Fred Brinks en Paul Hoeve die vele dagen en uren aan de inhoud en vormgeving hebben gewerkt. Grote dank aan iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd, zo is ook tijdens onze jubileumreceptie al benadrukt.

Dit prachtige boek is te verkrijgen op verschillende adressen in Assendelft voor slecht € 7,50 per exemplaar. Ik zou zeggen een “must have” voor iedereen die onze vereniging en onze geschiedenis een warm hart toedraagt.

De adressen:

Bakker Lex Brakenhoff, Dorpsstraat 1054, Assendelft