Jeugdschaatsen bij ijsvereniging Assendelft!

Hoewel de zomervakantie net achter de rug is wordt bij de "IJsvereniging Assendelft" alweer gedacht aan mooie wintersport. Traditioneel gaat in oktober het jeugdschaatsen van start en dat is een evenement dat al tientallen jaren door de club wordt georganiseerd. Het doel hiervan is om jeugdleden van 7 tot en met 12 jaar de edele schaatskunst aan te leren. Eigenlijk een vast onderdeel van ieders opvoeding! Dit onder begeleiding van enthousiaste en gediplomeerde jeugdschaatstrainers.

impressie jeugdschaatsen

In de laatste 2 van 10 lessen leggen alle kinderen in hun eigen leeftijdscategorie de schaatsproef af en ontvangen dan hun schaatspaspoorten. Het seizoen wordt afgesloten met een daverend eindfeest!  Dit zijn de belangrijkste voorwaarden ten aanzien van de inschrijving: Kinderen in de leeftijd van 7 tot 12 jaar kunnen deelnemen (peildatum leeftijd 1 januari ). Ouders/ verzorgers moeten lid zijn van de ijsclub (lidmaatschap voor het hele gezin slechts € 6!). Kosten € 75 per kind, dit is incl. busvervoer naar kunstijsbaan de Meent in Alkmaar. Kinderen die voor de eerste keer meedoen betalen € 2,50 extra voor het KNSB-schaatspaspoort dat vijf jaar meegaat.

Inschrijving kan via mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.., vermeld naam/ adres/ telefoonnummer/ geboorte datum en emailadres. Deelnemers ontvangen bevestigingsmail terug als de inschrijving is verwerkt en in de tweede helft van september volgt verdere informatie. De lessen zullen half oktober van start gaan, op de zaterdagochtend, lestijden van 08.45 – 09.45. Enthousiast geworden, wacht dan niet want inschrijven is nog mogelijk!

Schaatstrainers IJsver A'delft.jpg

Schaatslessen onder professionele begeleiding..